Thursday, August 14, 2008

Hur tänkte jag nu?

Den här dagen speglar min personlighet perfekt.
  • Vaknar 11.30
  • Slänger upp datorn och tittar på två avsnitt av futurama tills mitt luktsinne vaknar till liv och tvingar mig att gå till badrummet.
  • Duschar, men sitter ner, jag är trött.
  • Läser allas bloggar fem gånger.
  • Blir rastlös och spelar istället TV-spel i 4 timmar. Theme Park bidrar till en lagom nivå av hjärnaktivitet men när jag börjar bygga ett hamburgestånd i varenda hörn så förstår jag att jag kanske borde äta någon form av mat.
  • Tar bilen till affären och köper färdiglagad kyckling. Kommer hem och slänger ihop en sallad.
  • Lägger mig i sängen och tittar på futurama.
  • Funderar några minuter vafasiken den här dagen tog vägen, tänker att jag borde ringa någon. Fastnar istället vid mitt mobilspel och spelar tills jag slår rekord.

Ja sammanfattningsvis är jag alltså:

  • Sjukt lat.
  • Beroende av alla elektriska ting i min omvärld.
  • Inomhussittande.
  • Inte förmögen att lista ut själv något som basalt som att jag är hungrig.
  • Ständigt en omoralisk kvinna som sover bort halva dagarna.

Det är då kanske inte så konstigt att jag igår blev skräckslagen när jag väl fick mitt brev från Göteborgs Universitet där de bifogat allt jag någonsin behövt veta om den första kursen på programmet. Eller snarare kanske allt jag inte velat veta - det har varit så skönt att förtränga mina kommande utbildningsdagar till någon mörk vrå av mitt medvetna, betrakta dem endast som gröna sköna dagar sittandes under en ek, ätandes ett äpple medan José spelade gitarr.

Sanningen om Europaprogammets introduktionskurs är att kurslitteraturförteckningen inte får plats på en sida, vi börjar klockan åtta alldeles för ofta och uppenbarligen ska man ha lärt sig något vid jul!

Jag förstår inte riktigt när jag förväxlade mig själv med en ambitiös, snabbläsande, aktiv kvinna? Jag har en känsla av att det var någon gång då jag var lat och inte orkade läsa vad programmet egentligen gick ut på.

Undrar om man kan gå någon disciplinkurs. Helst på distans, så att man kan göra den från sängen menar jag. Man ska inte behöva läsa något direkt heller. Hör av er om ni vet något. Via mejl då, jag orkar sällan svara i telefonen.

1 comment:

Anonymous said...

hej gabbis du har fått post. och när flyttar du? och jag flyttar på måndag och jag har också en blogg. men jag har ingen berättelse som jag skrev när jag var 9.