Tuesday, August 19, 2008

En OS-tvtittares påverkan

Jag vet inte vad det är som gör det, men av någon anledning så tror jag alltid att jag ska lyckas påverka idrottsresultat bara genom att ligga framför tv:n med en ostmacka framför mig. Det är som att jag har en fantastisk kraft som jag inte kan kontrollera. Att alla svenska idrottares OS-öden ligger i mina händer. Exempel på vad jag gör för att leda svenskarna till guld:

  • Blundar.
  • Sätter mig upp i en krampaktig ställning.
  • Byter kanal fram och tillbaka var femte sekund.
  • Låtsas att jag inte alls bryr mig om Kallur vinner eller inte.
  • Låtsas som att jag redan vet hur allt kommer att sluta.

Konstigt nog har inga av dessa metoder fungerat, jag kanske kombinerar dem på fel sätt? För det kan väl inte vara så att jag, en slö tvtittare med skyhöga förväntningar på alla att prestera när jag själv inte orkar gå och hämta vatten i kranen, inte egentligen är huvudpersonen i dessa mästerskap? Häromveckan köpte jag ju en sportbehå!

1 comment:

Cajsa said...

Det här var nog ett av dina bästa blogginlägg någonsin. Men se till att du korsar benen åt rätt håll nästa gång du tittar.