Wednesday, August 13, 2008

Veckans retrobildmysterium

Alldeles för många gånger har jag bläddrat genom min mobil och hittat konstiga bilder och tänkt "Vafan är det här för något egentligen?!". Jag tänkte nu ta till drastiska metoder och varje vecka presentera en av dessa och sen får ni hjälpa mig att lista ut vad fasiken det är som pågår.
Så sätt på er Sherlock Holmes-hatten och tänd pipan och hjälp stackars mig, Gabriella Watson, att lista ut hur exempelvis den här bilden har hamnat i min ägo:

4 comments:

Anonymous said...

Du kan inte lägga ut såna där bilder. Här sitter jag och dricker hett kaffe och lyckas spruta ut kaffe på skrivbordet när jag för mitt liv försöker hålla mig för skratt.
Jag vet precis vad som har hänt där.
Vad är det Samuel har i handen? En tub klickmedel. Varför tror du Fredrik är så nöjd? Jag vet precis. Frågan kvarstår dock fortfarande varför du Gabriella fotar homoerotiska bilder för din egen skull.

Anonymous said...

vägbeskrivning till torpet:
1. åk till Borlänge
2. ta sikte på Ludvika/Örebro
3. åk, åk, åk
4. på vänster sida dyker det nu upp en rastastuga, med café och nån träig skylt, nu är det dags att vara uppmärksam.
5. på höger sida kommer det en avfart, där står det "Grangärde" sväng in där.
6. åk, åk
7. När du åker över sjön Rämen är det dags att vara uppmärksam igen. ( det står en stor skylt med texten "RÄMEN" samt att det finns nån bänk och en soptunna)
8. nu kommer det en ganska skarp kurva med en såndär fin blågul-skarp-sväng-skylt, efter kurvan går det en liten skogsväg in till vänster. den är kanske utmärkt med en påse från BR-leksaker, kanske inte. sväng in på skogsvägen.
9. åk
10. Nu kommer du till ett T-kors, med en stor fin sjö rakt fram. kör till vänster.
11. nu kommer det ett T-kors till, åk till höger.
12 om typ hundra meter ligger det ett litet torp på vänster sida. det är risbergstorpet. ni är framme.

Observera att om ni kommer till en skylt där det står välkommen till grangärde, ludvika eller örebro så har ni åkt för långt. börja om från steg 1.

Cajsa said...

Någon har uppenbarligen blivit skurtad. Jag gissar på mannen i den undre sängen.

Anonymous said...

What happens in Riga. Stays in Riga.