Saturday, August 16, 2008

Donde esta mobiltelefonen?

Ställen som man inte ska tappa bort sin mobiltelefon på:
  1. I skogen
  2. I högt gräs
  3. I skogen, i högt gräs där det inte finns någon täckning.

Så gissa vad jag gjorde igår?

Igår var det dags för den mytomsbundna kräftskivan och nu vet jag hur man äter kräftor (jag hoppade över hjärnsmöret - bara det ordet är obehagligt) men däremot slutade det hela med att min mobil försvann ute i skogen. Jag har gått skallgång hela dagen men utan resultat. Jag snickrade till slut ihop en plan om att jag skulle bli försvunnen så att polisen kunde pejla efter mig viatelefonen men det var uppenbarligen inte lagligt.

Jag vet ärligt talat inte hur man lever utan en mobil. Den fungerar som min kamera, som min mp3spelare, helt enkelt som min bästaste vän. Ska man börja ringa till folks hemtelefoner som man gjorde när man var nio år? Jag tycker faktiskt sådant är ganska obehagligt, man vet aldrig vem som svarar. Mest suspekt är väl ändå de människorna som svarar med sitt hemnummer.

RING
-87421
- Ja hej har jag kommit till 87421?
- Ja det har du.
- Nämen där ser man. Har du Kalle hemma?
- Nej här finns ingen Kalle, då har du nog fått fel nummer.
- Så vart har jag kommit då?
- Till 87421.

Allt är bara helt ologiskt. Såhär kan jag inte leva. Jobbigt är också att man inte kan någons nummer i huvudet, eller jag kan ett, men jag antar att larmcentralen inte uppskattar småsnack. Därför ska jag och Malin åka tillbaka till Fredriks torp långt borta i ingenstans och utrusta oss med ficklampor och sen ska vi leta hela natten. Vilket är bra, då har jag något att göra även denna lördagskväll. Önska mig lycka till.

No comments: