Wednesday, August 13, 2008

The manhunt

Igår hade jag och Malin tröttnat på singellivet i Falun och bestämde oss därför att ta farmors bil "Lilla Pärlan" ut på jakt efter männen. José måste ju finnas där ute någonstans. Malin är inte lika kräsen när det gäller namn men något manligt ska det vara typ som Börje.

Vi slog upp atlasen och började reka på vart männen skulle kunna finnas? Vi testade att blunda och peka men vi hade en känsla av att Jose och Börje varken huserade i Ludvika (där Malins finger hamnade) eller Vansbro (där mitt finger hamnade). Till sist så drog vi slutsatsen att havet, ja det var nog där de huserade! De stora starka händiga karlarna med muskler och pondus. Glada i hågen begav oss iväg mot Söderhamn. Äntligen skulle det här sunkiga singellivet vara ett minne blott!

Och vi blev alldeles till oss efter att vi stannat för en korv på vägen- en stor skylt som hänvisade oss till Natur-Stig. Tyvärr varade inte lyckan så länge. Det enda vi hittade var en and med tix.

Men vi gav inte upp hoppet. Vi tog oss ut till kusten där uppenbarligen Sten Ö bodde. Vi började effektivt leta efter en strand där Sten skulle hålla hus. Jag började spela ABBA:s Honey Honey på mobilen på högsta volym i ett form av lockrop.
Helt plötsligt skymtade vi något i buskarna och döm om vår förvåning om det inte var en man!
Man: Hej.
Malin och jag: Hejhej!
Man: Är ni här ute för att titta på fåglar?
Malin och jag: Nja...
Man: Eller är ni ute efter att spana efter killar?

Var det så uppenbart alltså? Vi traskade vidare men åter igen en återvändsgränd. Ingen Börje eller Jose utan bara en massa fåglar och människor som skådade på fåglar som nog inte uppskattade att vi traskat in på naturreservatet och spelat musikallåtar på högsta volym. Vi sprang snabbt därifrån.

Men spänningen steg igen efter inte så många kilometer då vi äntrade Sand-Arnes hemmatrakter. Vi gick in på den lokala livsmedelaffären och rekade. Vi såg en gravid kvinna. Dock ingen fågel så det var ju ett steg framåt.

Till slut så gav vi upp och begav oss till Hällbo istället för att besöka Anny. Hon hade en man, var hon hittat honom framgick dock inte. Förhoppningsvis i grannbyn Hå.

Till slut begav vi oss hemåt mot Falun igen.
Jag: Jag älskar egentligen singellivet.
Malin: Ja jag med.
Jag: Jag förstår inte ens vad man ska göra med en man. Vad ska man ha honom till?
Malin: Nej inte jag heller.
Jag: Skönt att vi inte är ihop med någon.
Malin: Kärleken finns antagligen inte ens.
Jag: Så sant så sant.
Tystnad.
Malin: Vem skulle du helst ligga med? Fredrik Reinfeldt eller Lars Lejonborg?
Jag: Får man välja båda?

Slutet gott, allting gott. Ingen bitterhet här inte.

1 comment:

anny said...

För det första: man kan ju undra hur i helvete jag kan ha en karl, när man ser mig på bilden. Du borde sätta åldersgräns på det inlägget...
För det andra så tycker jag ni ska vara glada att ni inte stötte på Naken-Janne, han bor ju i Storvik!