Saturday, August 2, 2008

Gabbis reseguide: Båttur till Riga


Hejhopp! Då var man hemkommen från Lettland några synder rikare.
Resan gick någorlunda enligt planerna. Vi checkar av.
1. Upptäcka Lettland. Alltså. Uppenbarligen är det så att Lettland redan var upptäckt och har varit det ett bra tag nu. Riga däremot är nu äntligen fri från ovetskapens dunkla dimmor, tack vare oss på Regina Baltica (vars slogan är Bättre än Regina Lund).
2. Skaffa en fru åt Samuel. Uppenbarligen var han inte redo att binda sig vid någon kvinna och så fort jag nämnde giftemål så sprang han sin väg och kom aldrig mer åter. Däremot så friade ett lettiskt par efter dansshowen. Jag vill påstå att jag nog hade något att göra med det där, så jag är nöjd. Och den lettiska kvinnan som jag numera låter bo under min säng kan jag ju presentera för Samuel vid ett mer passande tillfälle.
3. Införskaffa alkohol. Fan det glömde jag ju, man har ju så många anledningar att åka på siljatallink-kryssningar.

Men jag ska självklart inte sitta här och vara snål med mina erfarenheter, här ska ytterligare ett kapitel skapas i Gabbis reseguide. Gör er redo för förstå hur man får som mest ut av en båttur till Riga.

1 comment:

Anonymous said...

Men Gabbis, nu får du väl sluta para ihop alla de som du känner ;) Stackars Samuel, han kanske inte vill bli påtvingad en lettisk kvinna!!