Saturday, August 9, 2008

Kapitel 5: En idé

Vakten visade Katarina och Anna till deras Sovkammare. Där fanns mat uppdukat på ett bord. Efter maten sov dom en stund. När katarina vaknat. Hade Anna redan varit uppe i nån timme.
- Du, Katarina, våran stad, Vällingy ska väl stängas om det inte kommer över femtio tusen personer till våran stad.
-Ja hurså.
- Jo jag tänkte att alla i Meka skulle flytta till oss i vällingby så
slpper vällingby bli avstängt.
- Bra idé, frågan är bara om folket i Meka vill flytta ifrån sin fantastiska stad.
-Vet du vad vi ska göra, vi frågar om vi inte kan ha ett föräldramöte + alla barn och så kan vi tala om saken.
- Ja, så gör vi. Vi frågar om vi inte kan ha det imorgon istället?
-Vilken bra idé, Katarina. Jag går till sten och frågar.
Lite senare.
-Javisst går det bra. Jag skickar ut lappar till alla som bor i stan. Alla vi ska mötas kl. 17.00 i skolan efter ett tag kom Anna tillbaka till Katarina
- Det gick bra
han gjorde ett medelande det blev så här:
VÄLKOMMEN ALLA TILL SKOLAN IMORGON
TID: 17.00 skall ALLA vara där.
TALAR: Gör våra gäster Katarina Halm och Anna Sandén.
OM VAD: en tankeställare

Till alla er läsare som är nya: detta är den fantastiska romanen Land under land, skriven av mig när jag var ungefär 9 år, gå tillbaka till några inlägg och läs från början vettja!
Till er andra läsare: Jag skiter i om ni börjar tröttna, jag kommer inte hem från London förens om några dagar och nu börjar det ju att bli riktigt spännande!

1 comment:

Anonymous said...

Haha, detta om något är en klassiker. Jag önskar att jag inte läst den förut så att allting var nytt och fyndigt. När kommer du hem?