Tuesday, August 19, 2008

Hur hittade du hit?

Längst ner på sidan har jag en liten funktion som fungerar som mitt egna FRA-system. Där kan jag sa hur,när och var folk bor som tittar in på min blogg.
Ibland är det folk som har hittat mig via google och då kan jag se vad de egentligen har letat efter på det stora intranätet. Jag presenterar här en lista med mina personliga favoriter på hur folk har hittat till mig, jag avslutar med den bästa.

3. Folk undrar något om Italien. Uppenbarligen är min blogg så överfylld av Italienanekdoter att så fort någon undrar vad som helst om Italien, kommer de till min sida. Tyvärr är min reseguide kanske inte den mest informerade någonsin men de får i alla fall veta att Vesuvius inte är en pizza.
2. Lära känna-övningar (finns inte här nej), filosofiska övningar (kommer kanske snart) men framför allt är det skrämmande många människor runt om i Sverige som googlar på raggartips. Här måste jag ändå tycka att folk får vad de letar efter, jag fungerar som en förlängd RFSL-arm som sprider ut viktiga resultat och synpunkter i det ämnet.
1. Jag vet ärligt talat inte hur den här människan hamnade hos mig eller vad den var ute efter, men uppenbarligen så kommer man till min blogg om man googlar: hur man lockar fram sitt djuriska jag.

Så många frågor dyker upp i mitt huvud. Varför vill han locka fram sitt djuriska jag? Var det något favoritdjur han var extra sugen på att framkalla hos sig själv? Vad skulle han göra när han väl lockat fram det?

Jag vet inte om jag hoppas, eller inte hoppas att den googlaren hittade vad han sökte här. Det enda jag hoppas på är att han kommer tillbaka så att jag kan tjäna den där första miljonen någon gång.

4 comments:

anny said...

jag vill också ha en sån!

Anonymous said...

hjälp. lugna dig med den feta, hysteriska fonten.

Cajsa said...

Släng på en zebraklänning så får du fram din djuriska sida på en gång!

Anonymous said...

Haha. JAg ska oxå skriva en top tre! Så fantastiskt roligt.