Tuesday, August 5, 2008

Donde esta José?

Det är kanske någon stackare som har missat historien kring mina drömmars man José.
Sammanfattningsvis så är han såhär:

José kommer från något spansktalande land i Sydamerika. Han är smart, han är rolig och han är en man utan dess like. José har tillbringat några år i Norge och pratar därför fantastisk norska. Han älskar historia och är dessutom halvgrek. Tillsammans ska vi bo uppe i de Sydamerikanska bergen (och på en grekisk ö på sommaren) där alla avundas vårat hus. Jag ska sitta ute på terrassen och dricka en öl medan han står inne i köket och slänger ihop sin världsberömda tzatsiki. Innan vi går och lägger oss avslutar vi alltid dagen på samma vis. Han tittar mig djupt in i ögonen och säger med sin manliga röst: Vill du bailar, mi corazón? Och sen dansar vi med solnedgången i bakgrunden.

Jag vet ganska mycket om José, den enda jag egentligen inte vet är vart fan han håller hus. Nog för att det är några år kvar tills vi hittar varandra (vi kommer att känna igen varandra direkt) men det kan ju inte skada att hålla koll på honom så länge. Jag har länge undrat hur jag skulle kunna hitta honom, tills igår då jag kom på den briljanta idéen att man nog kan googla honom. Entusiastiskt skrev jag in Donde esta José? i sökfältet.
Jag hamnade på youtube. Fantastiskt tänkte jag! Nu ska jag få se honom in action så att säga.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om resultat. Det känns i alla fall inte som om detta är mannen jag letat efter. Kan det vara så att fantasin har överstigit verkligheten? Neeej, så kan det ju definitivt inte vara, man ska inte tro allt man hittar på nätet. Det säger alla alltid. Jämt. Sådetså.

3 comments:

Anonymous said...

Hahahahhahaaaa!
Men grattis Gabbis! Du har ju funnit honom!

Anonymous said...

ahah faan underbart gabbis!! du älskade vän jag har ett nytt mobilnummer!! min mobil vart ju stulen så alla nummer försvann med den... snälla sms mig innan jag dör (jättelätt nummer) 0700 - 23 23 28. PUSS

Cajsa said...

José esta en el baño