Sunday, April 26, 2009

Veckans frågesportstävling

Jag försöker att leva upp till mitt bloggnamn "Filosofiska övningar med Gabriella" vilket är ganska tacksamt eftersom vem sätter egentligen gränserna för var filosofi börjar och slutar? Så inspirerad av min nya header (som jag tvingade min fantastiska syster att fotografera) och filosofikursen jag läser nu tänkte jag att det äntligen var dags för en filosofi-quiz. Låt dig inte avskräckas. Endast dina sinnen sätter gränser! Tävlingen avslutas imorgon 22.00 och vinnaren får som vanligt bli hyllad och länkad till här på sidan om. Skriv ner dina poäng i kommentatorsfältet.

Vini, vidi, vici!

7 comments:

Cajsa said...

9295. Det blev lite svårt där mot slutet tycker jag.

Anna said...

3829 3 rätt. Det här var för svårt för en medelålders Hosjöbo.

BlondinFeffe: said...

12364, nio av tio rätt

Picknickkorg said...

11195 - nu missade jag första platsen igen. Katten också

Picknickkorg said...

förstaplatsen är självklart ett ord. Förbaskade sär skrivning

anny said...

3867 - nu ska jag filosofera mig til hemköp och handla sedan äta glass. tips inför nästa veckas frågesport: GB Glassar!

carro. said...

10108, 8 av tio.

jag gör alltså detta när jag sitter på KTB, det måste vara ett awesome komplement till studierna..