Friday, April 24, 2009

Allergi?

Det börjar bli varmt, folk är vackra och allt blir grönt. Jag har i hela mitt liv hypat våren och likadant i år. Och nu är den äntligen här! Dock har jag märkt att jag helt plötsligt börjar nysa, mina ögon börjar klia och jag är extra snorig. Jag börjar dra mig till minnes att såhär var det förra gången jag bodde i göteborg också, våren 07. Däremot kan jag inte åminna mig om att jag hade några sådana här sympton när jag bodde i Linköping våren 08.

Antingen är det så att jag fått en sjukdom som gör att jag är pollenallergiskt vartannat år eller så är det något som finns precis här i Göteborg som jag inte tål.

Efter att ha exkluderat alla möjlliga växter (dvs. de jag kan, björk, blomma, stort träd) så har jag nu kommit fram till att det jag måste vara allergisk mot är Ingvar Oldsbergs mjäll som flyger genom vinden här i Göteborg.

Och finns det någon som jag inte tål så är det sannerligen Ingvar.

Skyddsutrustningen jag har skaffat för att kunna röra mig utomhus utan att bli anfallen av Ingvars gamla döda hudceller.

2 comments:

Anna J said...

Tummen upp för dig Gabbis,du har lösningar på allt.

Picknickkorg said...

Nej, nej, nej. Ingmar Oldsberg har för lite hår för att uppnå en skadlig koncentration av mjäll. Glenn Hýsen däremot. Farligt, farligt (men härligt, härligt)