Monday, April 27, 2009

Så gör djur

Malin: Har du hört om svininfluensan?
Jag: Joo, jag hörde på radio.
Malin: Jag är helt nojig, jag tror att den kommer att komma över mig närsomhelst. Nu är den i Danmark, snart kommer den till Göteborg!
Jag: Ja men om jag dör i svininfluensan så var det nog meningen.
Malin: Kanske.
Jag: Men du föresten, varför tror grisar att man blir ren av att bada i lera? Dom bara mmm, jag känner mig så lortig, bäst jag rullar mig i lera.
Malin: De kanske är färgblinda och tror att lera är blått?
Jag: Varför pratar vi alltid om djur?
Malin: Eller så tänker de "mm jag badar i guld".

Av denna konversation kan vi alltså dra tre slutsatser:
1. Jag och Malin pratar alltid om djur.
2. Jag vill alltid blogga om när vi har pratat om djur.
3. Grisar tror att de är fett rika.

No comments: