Wednesday, April 22, 2009

En vanlig dag på KTB

Eftersom det åter igen är dags för tenta-p (agh, det är ett sådant töntigt hittepå-ord att jag måste använda det mot mitt bättre vetande) och jag häckar som vanligt på kurs- och tidningsbiblioteket. Jag tänkte att ni kanske ville följa med och se hur en vanlig dag ser ut på KTB.
10.00 (egentligen 10.14) Jag anländer till lokalerna och spenderar första timmen med att fundera på varför den här tavlan hänger längst fram i stora läsesalen. Min teori är att den är så ful bara för att man ska fokusera på kurslitteraturen.
12.34 (dvs. hennes uppfattning av vad kl. 10 är) anländer Jasmin full av motivation.
17.39 Den mentalsjuka kvinnan som gömmer sig under saker kommer på besök.

20.03 Intelligensen går på högvarv. Dagens universitetskonversation handlade om yogurt.
Jasmin: Vad är 65 gånger 1000?
Jag: 65 000.
Jasmin: VA? ÄR DET 65 000 KALORIER I EN LITER YOGURT?
Jag: Va? Tittar förbryllat på informationen. Nejje, det är ju per 100 gr. Så det blir 650 kcal.
Jasmin: Ja vad skönt, för jag har typ ätit halva.


21:18 Vi lämnar KTB och jag funderar på om jag kommer sakna lokalen, men tröstar mig med att 1. jag kommer tillbaks imorgon. 2. Något geni har kommit på att man kan göra vykort men KTB som motiv. Jag leker med tanken vad jag skulle skriva: "Hejhej jag har det bra här på KTB. Solen skiner utanför och jag har 300 sidor kvar att läsa om Thomas Hobbes".

Ni uppskattade rundturen va? För tragisk nog så blir inte KTB så mycket roligare än såhär.

1 comment:

Unknown said...

ehm, njae alltså... den där yoghurthistorien är ju i allra högsta grad en sanning med modifikation!