Tuesday, April 7, 2009

Hur låter djur? Del 3

Malin och jag telefonsamtalar igen.

Malin berättar en historia om en hårlös katt som kostade 7000 kronor som lät "neeeeh".
Jag är svettig och trött efter ett friskispass och känner mig inte så engagerade i den här katthistorien.
Malin: Ja det där var anekdoter ur livet.
Jag: Malin, kan inte du ge ut en bok som heter "anekdoter ur livet" så ska jag ge ut en bok som heter "hur låter djur".
Malin: JA! Den skulle jag lätt köpa. Kan det inte vara som ett slags lexikon så att man kan slå upp giraff?
Jag: Nej, det ska vara en ljudbok!
Malin: Ja! Fixa så att Henrik Schyffert läser den!
Jag: Eller Leif GW Persson.
Malin: Giraffen låter - konstpaus- stön.
Jag: Och så kan Hasse Aro vara med och hetsa djuren!
Malin: Kan de inte gå under pseudonym så kan Hasse Aro heta... HASSE HARE!
Jag: Haha ja men då kan vi ju lika gärna skaffa Loa Falkman.

Varför handlar alla våra samtal om djur?

Update 23:22: Kom på att jag till 17 års ålder alltid trodde att det hette ankedoter. Djuren förföljer mig! AGH!

No comments: