Sunday, August 17, 2008

Letandet fortsätter

Ja jakten efter min mobil har pågått nu i någon dag och tragiskt nog börjar jag ge upp hoppet om att återfinna den i livet. Metoderna som jag har använt mig av har varit många men ingenting verkar locka fram min älskling.

Metod 1.
-Telenors kundtjänst, det här är Per.
- Hej Per. Jag heter Gabriella.
- Hejhej.
- Det är nämligen så att min mobil är borta.
- Ojdå det var tråkigt.
- Ja sannerligen. Men kan inte du pejla den eller något?
- (kväver ett fniss) Nej det får jag inte göra, det är bara polisen som kan göra sådant men det känns inte ser det som ett prioriterat uppdrag att leta reda på din mobil.
-Nehej, jag tänkte bara, FRA-lagen kanske kunde gynna mig på något sätt. Men okej, hejdå.
- (kväver en skrattattack) hejdå.

Metod 2.
Malin och jag köper en ficklampa och åker i en timme ut till torpet. Vi är positiva. Jag utrustar mig med en kratta. Fredrik ställer sig i ett träd och spanar. Jag dödar gräs med krattan. Malin försöker återskapa kvällen men är mest fundersam över allt annat. Vi ger upp efter en halvtimme när Fredrik börjar föreläsa om alla fästingar han hittat.

Metod 3.
Jag sover. Försöker kontakta Fredrik (som fortfarande är ute i torpet) och mobilgudarna genom mina drömmar. Tänker att Fredrik ska ledas med hjälp av vad mobilgudarna säger i min dröm. Helt plötsligt kommer det in en psykopat och skär av mig handen, sen pratar vi om chokladglass. Jag vaknar och Fredrik har fortfarande inte hört av sig.

Nu har jag bara en metod kvar och det är att höra av sig till Get-Arne. Han har uppenbarligen hittat Fredriks flickvän Lindas morfars mammas ringar, eller något. Eller så får jag helt enkelt bygga mig en egen radiomast så att jag kan få täckning. Tror ni man hinner det på en timme eller så?

Anmäl er gärna här för skallgång.

No comments: