Tuesday, April 22, 2008

Vårtecken

Jag vet att det har tjatats om sen mitten av februari att våren är här, men jag har varit skeptisk och ändå dragit på mig femton tröjor under skinnjackan. Men nu, mina damer och herrar, är våren kommen. Jag presenterar följande bevis (OBS Roshi säg inte att jag inte varnade dig sen);
  1. Någon har städat köket! Och det var inte jag. Jag hade gett upp hoppet om en sanitär tillvaro och infört en nedräkningskalender till Faluflytten (1 månad och 3 dagar) men något slog slint hos en hemlig människa i korridoren och idag vågade jag tillochmed att placera en kniv (JA NI HÖR RÄTT!) på diskbänken.
  2. Solen är och lockar utanför mitt fönster, dock kan jag inte gå ut eftersom fyra av mina fem par solglasögon mystiskt har försvunnit på mina 20 kvadratmeter. Det femte, och enda paret jag hittade, var sönder.
  3. Jag har skoskav. I en ambitiös morgonstund slängde jag på mig ett par sandaletter och traskade iväg 20-minuters-prominaden mot campusbussen. När jag var framme gick jag som en kissnödig krypling. Förutseende nog så öppnade apoteket alldeles vid skolan förra veckan och jag stapplade in och ropade andfått: plååååster, ge mig plååååster. Så att nu ser jag ut som jag alltid brukar göra runt sommartid och jag känner att Malins smeknamn på mig, Lilla Blåsan, börjar smyga sig allt närmare. Ett fot-o-bevis medförs här.

2 comments:

Anonymous said...

gabbsis! jag räknar också ner till din faluflytt. puss puss

Anonymous said...

Men herregud! Förväntar du dig att jag och Samuel ska dela sovsäck? Jösses människa! Han är ju som ett monster om nätterna. Han gnager på armarna, skriker som flickan i exorcisten och är allmänt störig. Ja då får du dela sovsäck med honom! Haha.