Tuesday, April 8, 2008

Sommarplaner

Jag ska genast säga att jag, om jag räknat rätt, sökt en miljard jobb men nu har jag kommit på en fantastisk reservplan som gör att jag i smyg (eller ganska öppet) sitter och hoppas på att arbetsmarknaden ska hata mig så att jag kan få ge mig i kast med sommarkursen jag har sökt.
Hör bara vad spexigt den heter; Hur man skriver en historisk roman.
Jag ser framför mig hur jag spenderar hela sommaren i goda vänners lag och hur jag tar cykeln (som iofs är paj men i min dröm fungerar allt) till stranden och läser bok efter bok för att sedan på kvällskvisten skriva den bästa Karl XI-historien någonsin skapats och därmed bli rik och utan hämningar. Jag finner José och vi lever lyckliga alla våra dagar.

Min bild av Falun sommartid är med små rosa moln runt omkring och allt känns betryggande och även fast jag hör de små varningsklockorna ringa eftersom jag egentligen inte spenderat mer än några julidagar i dalarnas huvudstad sedan 2005 så ignorerar jag dem. Romansen mellan Falun och mig har på något sätt blommat ut så bort allt annat som vill förvirra mig för att jag och Malin ska tälta. Hur det nu än blir så är en sak säker att jag orkar inte stanna i en stad där det roligaste som händer när jag går på en östgötisk korridorsfest är att ALLA svarar mig med "Sju nycklar, skynda skynda".

1 comment:

DonMalin said...

När tiden är kommen ska jag lägga ut en tälta vs. vandrarhemslista på min blogg. och den kommer inte att vara nådig.