Saturday, April 26, 2008

Glada tider

Mitt liv känns ganska förnöjsamt just nu. Jag har en sjukt snygg ny mobil som är min nya bästis, Sandra (länk till höger) skrev en fantastisk hyllningsdikt till mig och fastän jag gick vilse i Rydskogen under en noga utstrukturerad "genväg" till affären - så gjorde det ju inte så mycket eftersom solen sken och jag hade överlevnadsförutsättningar - nämligen en jordgubbsmilkshake i höger hand.

Gårdagen spenderades i studentandan - då självklart med mina vänner uppe vid sjukhuset. Anneli mötte upp mig för allehandla trevliga samtal och Roshi bartendrade oss proffisionellt (jag fick öl i rätt glas). Jag vandrade hurtigt hemåt när jag insåg att jag trodde att Med B (uppenbarligen Medicinisk Biologi eller något sådant) inte hette Mel B (som i Spice Girls) och jag döpt om Johan Japan till Jahan Jopan (det där är så lustigt att det MÅSTE återges och sparas för omvärlden).

Halv åtta vaknade jag efter en mardröm där alla fick dricka jos utom jag - till och med Fredrik som hade kniv! Så jag sprang upp till mitt fantastiska joslager och när jag väl kom tillbaka till sängen så hade jetstädaren fått för sig att det var dags igen, men det störde mig inte alltförmycket för att då fick jag ju fyra gratistimmar som jag annars skulle sovt bort.

Så ni hör, Gabbis är bara munter och lycklig, inte sådär bitter och beklagande som hon brukar vara. Ytterligare en anledning till detta är att den makabra städningen av köket har hållt sig och nu har det tillochmed utfodrats "basic rules". Fast vissa punkter verkar ändå fattas på den där listan. Som idag när grannkorridoren upprättad en tidig majbrasa utanför mitt fönster i en shoppingvagn och en av killarna i min korridor slängde i en av våra stolar - vilket har lett till att de har virke för hela natten vilket i sin tur nu leder till att de har chans att dricka ännu mer sprit och skrika ännu högre och därmed så är min sömnkvot lika med noll tills jetmannens återkomst.
Och nu när jag börjar tänka på det, så fick jag en grön insekt i josen... Plus att en främmande "makt" plingat på dörrklockan två gånger inatt utan att det var någon där. Fan där gick chansen om ett osyniskt inlägg bort. Jag som var så nära!

No comments: