Sunday, April 27, 2008

Sommarplaner med Malin

Igår när jag var ute och traskade fick jag ett oerhört suspekt meddelande från Malin, det löd som följer: Håll i hatten Larsson, du och jag ska på arvingarna!
Jag ringde snabbt upp och dementerade denna villfarelse med de starka orden "Det kan du fetglömma" men någonstans där i konversationen så övertygade Malin mig om att detta kanske inte var en alltför kontroversiell tanke. 14 Augusti kommer Arvingarna till Malung för den beryktade dansbandsveckan. Lyssna bara på de här väldigt övertygande scenariot hon presenterade idag på msn:

Stina Dabrowski:
Malin, det pratas fortfarande om när du och Gabriella Larsson var på dansbandsveckan. Vad har du att säga om det?
Malin: Ja, det var ju tio år sedan nu. Men det var bland det roligaste jag har varit med om. Folk stannade och tog kort på min gula klänning och frågade om Jackie Onassis var min mormor.
Stina D: Gabriella?
Gabbis: Det var en jävla tur att jag tog med mig min filmkamera. Annars hade Lasse Hallström aldrig kunnat göra den där filmen på ett så naturtroget sätt.
Stina: Ni blev legender efter den här händelsen. Hur handskas ni med det?
Malin: Vi var legender innan också, Stina.

Vad ska man säga? När hon presenterar det sådär så låter det sjukt sannolikt. Sommaren börjar helt enkelt bli galet uppbokad. Vi syns på dansbandsveckan i sommar då?
Om ni inte känner igen mig så ser jag ut såhär:

1 comment:

Anonymous said...

Men jaaaaa!!!
Jag älskar arvingarna.
Nej, förlåt. Jag ÄLSKADE arvingarna.
Och jag har tydligen lovat någon under ett svagt ögonblick att även jag skulle besöka Malung. Men dina håriga ben är ingenting jämfört med mina. Jag kanske ska ta med mig vaxremsorna ner till Linköping och tortera dig lite? :P