Saturday, April 26, 2008

Stora dagar

Jag har kommit på att veckodagsnamnen är så extremt tråkiga och förutsättningslösa, men jag är inte lat och finner mig i detta utan har istället börjat döpa om mina dagar. I torsdags var ju Stora shoppingdagen, igår Stora äta-lyxig-mat-ensam-så-att-man-får-resterna-för-sig-själv-dagen och idag införättades den Stora städdagen.
Det kanske inte låter så himla kul men det var det! Eller nja, men här har det tvättats och dammats och vikts ihop. Jag vädrade mattan och dammsög golvet för att sedan avsluta med en fantastisk skurning ala Pippi Långstrump. Så att nu luktar här rent och fridfullt (eller så luktar det citronsprej från hemköp men gott luktar det fanimig!).

När man gör sådana här insatser så ska man inte heller glömma bort att belöna sig och nu när jag är student får jag en massa spexiga erbjudanden. Jag hittade en som tilltalade mig extra mycket - nämlingen en McDonaldsrabattkupong. "Bjud en polare" stod det med förklaringen att man fick två valfria menyer till priset av en, men jag beslöt mig för scamma mcdonalds och bjuda mig själv istället. Tjock och belåten tittade jag på senaste avsnittet av Ghost Whisperer och kände mig allmänt glad (fast mest tjock).

Så på det hela taget är jag mycket nöjd med mitt tilltag med Stora-någonting-dagen. Fast jag har en känsla av att Stora pluggdagen inte kommer att vara lika underhållande. Den ska jag ha imorgon... eller på måndag. Tisdag? Ja någon dag långt fram i tiden helt enkelt. Det finns ju så många andra händelser som kan förstoras. Som... Stora skjutauppdagen? Oh den lät sjukt reprisvänlig i alla fall.

No comments: