Wednesday, April 9, 2008

Tillbaka-listor

Gabbis utelista på saker man aldrig får tillbaka
En sak jag fortfarande inte förstår i den akademiska världen är att när man får tillbaka sin inlämnade uppsats. Kan någon bara berätta för mig näääääär min lärare ska betygsätta den? Inom fjorton dagar kan betyda så mycket. Är det idag? Imorgon? Nästa fredag enligt den buddhistiska kalendern? Är det meningen att man som ett nervöst våp ska titta sin studentmejl var femte sekund som till råga på allt laddar långsammare än internet på 90-talet? Mardrömmarna har varit många. Internet stavas med stort I var en av anledningarna till att jag misslyckades. Jag behöver lugn och ro, bedöm mig nu!

Gabbis innelista på saker man snart får tillbaka
Annars har jag en ny favorit på saker som jag älskar att få tillbaka, nämligen skatten. Det är som en magisk liten gåva från himmelriket som bara daler ner över en urfattig student vars ambition är att under sommarmånaderna fröjdas i CSN-träsket. Jag hade i smyg hoppats på någon tusenlapp till glass och öl men 13 000 kronor tillbaka till mig bådar för att världen vill att jag ska åka utomlands och ta hand om den i sommar!

Gabbis glada lista på saker som redan kommit tillbaka
The Hills. Varje tisdag springer jag hem för två nya avsnitt av denna fantastiska serie som tagit över mitt liv. Låt det aldrig ta slut säger jag bara.

Gabbis neutrala lista på saker som kommer tillbaka.
Gummibollen.

3 comments:

Anonymous said...

får du trettontusen tillbaka på skatten din jävla skitunge? själv blev jag så glad över att jag fick femhundra....

Anonymous said...

De där skattepengarna verkar onödigt många. Men det är kanske det som är meningen.
Mina 448 kronor känns pinsamt underlägsna i jämförelse med Gabbis dundersumma. Hoppas allt är bra med dig utöver denna lyx.

Anonymous said...

Gabbis! Uppdatera! Jag är bakis och behöver en Gabbis-fix.