Tuesday, April 22, 2008

Dagens politiskt inkorrekta visdom

Jag har varit så sjukt ambitiös idag att det är nästan är skrämmande. Men när man läser något så är det inte förgäves. Idag lärde jag mig det här mycket spännande faktat om Rousseau.
Rousseau är alltså upplysningsfilosofen som skrev om barnuppfostran, fast själv fick han fem "oäkta" barn med en tjänstekvinna som han lämnade till hitte-barnhuset. (Ja det stod att det hette så). Min stilla undran är ju direkt om han hade något klippkort där? Typ lämna fyra - vi hämtar den femte hos dig.

1 comment:

Anonymous said...

Ja vi nästan kräver 3 rätter middag och kanske en levande orkester. Ja de flesta orkestrar lever väl kanske, men vi vill ha live! Haha. Eller varför inte en liten mini cirkus som kan roa oss?
Nej, vet du vad, jag tror vi är supernöjda med ditt sällskap, och jesus såklart. :P
Kanske lite utgång och lite korv så samuel blir nöjd.
Hur har du det med sovplatser och sådär? Ska vi ta med oss sovsäckar och skit?