Friday, April 4, 2008

Transformers



Ja i ett tillfälligt nafs har min min blogg förvandlats till frisyrernas bibel.
Igår hittade jag åter på ett litet mission i min ensamhet och vandrade sakteliga ner mot biblioteket för att njuta av vårsolen. Det skulle jag inte gjort.
Misstag:
1. Jag tror fortfarande att det är femtio minus utomhus och klädde därför på mig efter behag.
Så svettig och mörkklädd klampa jag runt i Linköping och fick till på köpet lov att lyssna på Din Gata oho vi tror att vi är så lustiga när vi pratar om ett eventuellt svenskt krig. Ingen hit under mina premenopausintervaller.
2. Man känner sig sjukt mycket mer ensam när man går ut och ser alla sitta och glassa i en park med varandra medan jag själv bara gick runt och bar på en massa överdrivna kläder.

Allt detta gjorde mig så deprimerad att jag gick in i första bästa frisörsalong och beställde tid.
Men inte blev jag populärare för det heller, även fast jag trodde det för en sekund.
När jag idag vandrade den långa vägen hem till Ryd kom en tjej glatt igenkännande leendes mot mig och instinktivt tänkte jag "OH EN VÄN" men så kom jag på mig själv att jag inte hade en aning om vem denna kvinna var, vände mig bakåt och såg då en annan tjej som med raska steg vinkade till hon-som-kunde-varit-min-självfrände-men-uppenbarligen-inte-var-det-tjejen.

Jag har i alla fall funderat nu på hur jag ska kunna slå mig i slag med Linköpingseliten så att jag kan förvärva en bästis över bästisar under de här vårmånaderna som jag har kvar i Östergötland. Tyvärr är ju min klass ingen fantastisk grundbas till nya bekantskaper men jag har hittat mitt offer, nämlingen tjejen som jag delar kylskåp med. Hon tar aldrig min jos och låter mig ha överdrivet många pålägg i kylen så att vad grundar inte för en bättre vänskap än det? Jag kom på den brillianta idéen om att jag skulle plinga på och fråga om hon hade tid för en prominad men den tanken föll snabbt då jag läste i hemmets journal att det är så gamla människor skapar vänner. Jag måste akta mig för Jehovas vittnen-stämpeln.

Ikväll är jag dock inbjuden på korridorsfest med alla kirurger (jaha gabbis vad pluggar du? Idéhistoria. Och du? Jag ska om ett halvår rädda barn från cancer) men jag anar ändå att min framtid består i att fundera på vad lukten från badrummet kommer ifrån. (Samuel, det första jag gjorde när jag kom hem var att titta där men det såg tätt ut, har du några andra tips är jag öppen för förslag). Ahja, nu avslutar vi detta onödiga inlägg. Tack för att du orkade läsa. Jag fyllde i alla fall ut texten med spännande bilder från veckorevyn (jag antar att man måste hänvisa för att jag har inte råd att bli stämd, jag har ju varit hos frisören!) där jag porträtterar Victoria Beckham, Danni (enligt Cajsa) och min egen favorit, James Bond (Daniel Craig) och här avslutar jag med en spännande för- och efterbild som en sådan här utseendeblogg ska ha. Håll till godo.


2 comments:

Anonymous said...

Men vad fint med en ny frisyr! :)
Jag borde följa i dina fotspår och göra detsamma. Men jag är nog för lat, till och med för det.

Anonymous said...

Ibland får man bilder som man blir lite extra stolt över. Det här är en sådan bild. (Klicka på länken)

http://michaelsson.bilddagboken.se/p/show.html?id=189891102&directlink=1