Sunday, September 21, 2008

Söndagstv

Så en trevlig söndagseftermiddag framför tv:n var planen. Entusiastiskt slängde jag mig på soffan med läsk och ostbollar på armslängds avstånd. Utbudet som gavs:
-Tvpucken.
- 60 avsnitt av Vem vet mest?
- En film om en medelålders kvinna som skiljer sig.
- Svenska cupen.
- 60 repriser av Vem kan slå Filip och Fredrik.

Vafan är det för fel på Sveriges tv-kanaler? Jag behöver en lustig serie utan handling som jag inte sett tusen gånger, inte något värdelös skit som jag borde få betalt för att titta på. Sport som ingen utom Glenn Hysen bryr sig om är inte heller någon hit. Repriser på en game-show är ännu mer värdelöst. Spänningen är ju inte direkt kvar och de utbyter ju inte en massa utvecklande eller lustiga dialoger som man kan fröjda sig i. Så jag tittade på de sista 40 minuterna om den här galna medelålderskvinnan. Vilken glädje!

Jag förstår inte, är det inte en mänsklig rättighet att ha tillgång till bra tv? Söndagseftermiddagen är ju bara förkastad på en massa strunt - för att göra andra saker som att plugga går väl ändå inte?

2 comments:

Cajsa said...

jag säger ju att tv-pucken är det bästa du kan se! du har för höga krav.

Anonymous said...

Hur kan du missa tv-pucken? Hoppas du trivs i göteborg. För falun kanske inte har plats för någon som inte uppskattar finniga, hormorstinna 15-åringar som får spela hocky-bocky på bästa sändningstid