Tuesday, September 2, 2008

24 timmar om dygnet

Jag lever! Jag är inte död som Cajsa trodde. Fastän det känns som så. Det här har jag gjort de senaste 24+timmarna, så kanske ni förstår varför inte ens jag den största bloggälskaren i världen inte hunnit uppdatera.
  • Ensam flyttat halva mina ägodelar med hjälp av spårvagn.
  • Hatat att flytta med hjälp av spårvagn.
  • Letat kläder bland femtio väskor och inse att tröjan och jackan som jag ville ha på mig till kvällens utgång ligger kvar i den enda väska jag inte orkade transportera med hjälp av spårvagn.
  • Springer 10 minuter för sent till Europapuben. Snabba steg, hysterisk röst, regnbågskombinationer på kläderna som jag hittat skyndar jag mig genom regnet.
  • Dricker öl. Går hem till min nya lägenhet och lägger mig i sängen för att sova.
  • Vaknar av att jag ligger i en väska och fryser. Uppenbarligen har jag gått i sömnen och försökt att värma mig med en kofta.
  • Gått upp klockan sju, föreläsning från 8-15.
  • Träffar Sanna och flyttar lite mer.
  • Går ner på stan och skaffat en ny mobil.
  • Skriver hyreskontrakt som en vuxen människa.
  • Går och handla som en vuxen människa.

Jag har alltså gjort allt man kan göra på ett dygn, undrar om den där serien 24 är intresserad av att göra en säsong om mig? Jag tror att höjdarna skulle vara när jag försöker manövrera fem väskor, ett paraply och en mobiltelefon över kullerstensgator eller för den som gillar sådant, när jag efter tre öl berättat för hela klassen att jag är en kristen lekledare. Välj själva.

No comments: