Tuesday, September 16, 2008

Vardagsspänning

Fyra dagar tog det för mig att gå tre minuter för att hämta ut min beställda kurslitteratur. Jag dumpar böckerna på tevebordet. Madde kommer hem lite senare och gläds över att bokhyllan har fått bidrag.

Madde: Oh du har hämtat ut din kurslitteratur.
Gabbis: Yes jag tog mig själv i kragen
Madde: Så har du tittat på dem?
Gabbis: Jajamensan (stolt).
Madde: Verkar de bra?
Gabbis: Ja
Madde: Och intressanta? Vad handlar de om?
Gabbis: Va, menade du om jag titta på dem på riktigt? Tok. Jag konstaterade bara mest att det var bra att de inte var så tjocka. Ska man tycka att kurslitteraturen är intressant i sig?
Madde: Suck.

Enda spännande är ju när man får ta fram överstryckningspennan, det är då action sker när jag pluggar. Färg i 500-kronorsböcker är alltid en adrenalinkick.
Agh, när kom den här vardagen över mig? Oh hu!

1 comment:

Anonymous said...

känner igen mig så väl så väl! men mina böcker är tjocka!