Tuesday, September 9, 2008

Friskismode

Så jag lyckades manövrera mig till friskis idag för att uppdatera min kordination med hjälp av ett danspass. Jag är alltid lika fascinerad över vad människor har på sig när de ska träna. Det är som att idrottsvärlden har sitt alldeles egna mode. När jag tränade förra gången, det vill säga i mitten av 90-talet så var det hett med jassbyxor och fruit of the loom-tröjor. Nu ska man uppenbarligen se hurtig ut. Vad är grejen med det här? Tror någon att jag har uppdaterat min träningsgarderob sedan mm bop terroriserade världen? Nope. Tacka vet jag gymnaster som stenhårt hållt fast vid glittersprejade luggar och tygtofsar och så har det varit sedan tidernas begynnelse, redan på de gamla grekernas tid. I alla fall, mina spice girls-tröjor har kanske sett sina glansdagar, så jag började att googla en ny outfit som inspiration. Tyvärr så uppstod en del frågetecken. För hur fan skulle man kombinera den här oberörda kvinnans spandex-magtröje-kortashorts-träningskläder tillsammans med min utmärglade svettiga, röda, uppsvullna kropp?

Nej det får nog bero ett tag, för att jag har ju hört att mode går i cykler, det kanske bara gäller några år innan det är inne med knallröda skolan-är-bäst-på-sommaren-tshirten är det hetaste man kan ha? Vi kan bara hoppas.

2 comments:

Cajsa said...

Gabbis, jag måste ju ge dig en jättebra friskismotivation. Efter tränings-snusen. Så bra. Nästan lika bra som efter maten-snusen.

Fröken O said...

Suck.. måste ju iaf rätta dig på denna livsnödvändiga fakta. Det fanns aldrig någon mm bop. Däremot 1997 släppte fantastiska Hanson en låt som hetta och stavade MMMBop. Otroligt viktig allmänbildning.