Thursday, September 11, 2008

Tristessen

Jag har glömt hur man tar igen sig! Jag vet inte när det här hände i flyttatillGBGbörjanyskoladeltaiallt-processen. Rastlösheten, denna för mig ganska okända sjukdom har drabbat mig utan dess like. Jag har försökt alla kurer som går för att stävja detta:
- Spela alla sånger jag kan utantill jättesnabbt på pianot. Jag gjorde även en ny trudelutt som går: Jag har så tråååååkigt, sååååå tråkigt (se upp för den till nästa års schlagerfestival).
- Läst om skillnader mellan hästar och oxar i medeltidens jordbruk (Sjukt spännande, verkligen!).
- Jag har tittat in på arbetsförmedlingen för att se om någon utannonserade ett endagsjobb för idag. Tyvärr verkade det inte så. Jävla begynnande lågkonjunktur.
- Modellat med mina lisebergsöron.
- Funderat på att tidiglägga min friskistid. Tyvärr släppte de inte in mig varken på seniorsjympan (åldersdiskriminering som hette duga) eller nyblivenmamma-jympa (mina argument om att jag någon gång skulle bli en öm moder i behov av knäböjsövningar fungerade konstigt nog inte).
Så nu är jag lämnad till mitt öde tills klockan tre då jag och Madde ska gå till banken för att skaffa ett matkonto. Det är sannerligen något roligt att se fram emot.

Förstår ni nu varför blogginläggen inte blir så mycket lustigare än så här?

2 comments:

Anonymous said...

jag lider med dig gabriella.
Nästa gång du finner att du har en tråkig liten stund över så ringer du sandra så ska hon berätta hemligheter för dig.

Cajsa said...

hjälp, delat matkonto!