Wednesday, November 19, 2008

November - vad vill du mig?

November låter vackert, det är höst och löven faller sakta ner utanför fönstret. Man smuttar lite på sitt kamomillte och gosar in sig i sin stora stickade tröja, drar benen till sig och fortsätter i den där boken som man bara inte kan släppa.

November i verkligheten är skit.
Jag vet inte hur gudarna (jag antar att de var de grekiska) fick genom sitt förslag för november.
Apollo: Jag tänker såhär, vi har en månad då inget alls händer. Vi förflyttar solen till en annan del av universum, låter regn och blåst råda samtidigt som det är runt 4 grader. Inte tillräckligt kallt för vacker snö, och inte tillräckligt varmt för att man ska kunna njuta av dagen.
Zeus: Hm, jag gillar hur du tänker, men hur ska vi kunna göra det ännu tråkigare?
Apollo: Det är där det bästa kommer in. Dagarna kommer att vara lika mörka som nätterna, och nätterna längre än dagarna. Sen kommer alla vara så fattiga för att de förbereder sig inför julhandeln och semesterdagarna är slut, så vardagarna kommer att vara gråare och tröttare än någonsin tidigare!
Zeus: Vid Zeus, det är ju en genialisk idé. Låt oss introducera den efter vår andra nyhet, kalles randiga kaviar.

Det är tur att de grekiska gudarna i alla fall insåg att det inte var någon idé att börsnotera november, för att då hade den haft en utveckling som fått Telia-aktien att framstå som en guldgruva.

1 comment:

Cajsa said...

så kan det regna från sidan lite också, då blir alla nöjda och glada.