Monday, November 24, 2008

Helgens bestyr

Så, det var det här med helgen som jag lovat att informera alla mina två bloggläsare om.

I lördags begav vi oss mot ullared och gekås, inte bara på en shoppingtur utan även en resa down memory lane. Vi skådade huset där det i skogen bakom bodde en blottare. En dag så drog min syster upp persienen och där stod det en naken man bakom ett träd och sneglade. Vi åkte förbi platsen där jag smakade öl första gången och vi pekade ut stället där Rebecka tjuvrökte. Så vi kan efter helgens strapatser konstatera att Ullared inte bara är ett shoppingmecka utan även syndens näste.
Gekåsshoppingen fick 6 av 7 hiphopsmurf-som-äter-korv-poäng.









I söndags stod Ikea på att-göra-listan. Vi var där, gamla tanter med korta ben var där, många småbarnsföräldrar med köttbullsungar var där. Det enda roliga var att de sålde en vas som hette skämt. Och det var inte ens lika roligt som att man på gekås sålde flatfleece.
Ikea fick 1 av 7 hiphopsmurf-som-äter-korv-poäng, det endast för att jag fick lov att köra en överpackad bil med stolen så nära dragen ratten att man kunde tro att jag antastade den.





Så. Sammanfattningsvis kan man säga:
-Gekås var bäst.
- Ikea sämst.
- Att köra en bil i göteborg är hemskt.

Så efter detta tråkiga redogörande inlägg hoppas jag att i alla fall en av mina två läsare återkommer till den här bloggen.

2 comments:

Anonymous said...

jag länkar det här inlägget till min blogg. du är ett geni!

Anonymous said...

Hmm...jag är tveksam. Du börjar bli lite tjatig nu. Gabriella...är det så du heter? Hmm..nåja. Jag har anmält dig till en bloggkurs hos blondinbella. Jag hoppas verkligen att ni två kan lära er något av varandra.