Monday, November 24, 2008

Jul?

Becka: Vilken dag är julafton i år?
Jag: Jag tror att det är en onsdag.
Becka tar fram mobilen och kollar.
Becka: Ja julafton är den 24e!
Jag: Haha ja det brukar den vara.
Linnea: Vad pratar ni om?
Becka: Jag skulle säga att julafton var på en onsdag men det vet ju alla att det är den 25e!

Men det kan vara förvirrande det där med jul, för att den byter ju dag och man firar olika beroende på olika länder. Värre var det den gången jag frågade hur många det var i fab 5.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas jag är (minst) en av dina två bloggläsare. Jag var ute och gick i morse och hittade ett slott. PÅ RIKTIGT! Jag måste göra dig besviken.. Du har valr fel universitet.. I växjö har vi ett slott på campus.

Anonymous said...

Vad spelar det för roll om julafton är flyttbar, om den är den 17, eller varför inte i januari?
Somliga ska ju ändå sitta med ryggskott framför en dator med headset på. Kanske supa sig full på glögg iofs.