Friday, November 28, 2008

Så det är du som är Örjan?

Ni kanske skrattade igår åt min egocentrering när jag sa att jag var i behov av ett artistnamn, men redan idag erhöll jag bevis för att världen var i ett påtagligt behov av att jag gjorde ett namnbyte.

Jag sitter på biblioteket och hör "hallå sms"-signalen och blir lite förbryllad när jag ser att jag fått SMS av Ambjörn. Det är inget konstigt med Ambjörn men det är inte så att vi brukar utbyta långa smskonversationer och ännu mer fundersam blev jag när jag läste innehållet.

-Fredagsmys...

Men innan jag hinner reflektera vidare över detta så skriker Åke "hallå sms" igen.

-Vad fan. Sen när fick du Garnets (Ambjörns käresta) plats i telefonboken? Jävla gtjej.
Det här skulle kunna bli farligt? Har du tänkt på att döpa om dig till Örjan?


Så ni ser gott folk. Gabbis är inte längre hållbart varken som artistnamn eller telefonboksnamn! Därför utökar jag tidsfristen för namntävlingen tills 22.00 ikväll. Kom igen nu! Gör en god sak och rädda världen från dessa eländigheter.

3 comments:

Cajsa said...

Gud va spännande saker som händer i ditt liv. Idag har jag ätit soppa och riskakor och redovisat om specialpedagogiker. Och inte ett enda sms har jag fått. Blir avundsjuk på all action i ditt liv.

anny said...

Kroken? Då har du ju genast en theme song också! Nackdelen skulle väl vara att du får bära runt på andras kläder, men för att se det ur en positiv synvinkel så kanske du kan spara in pengarna på ditt friskiskort då?

iBear said...

Nu heter du i alla fall Örjan i min telefonbok. Problemet är att Garnet alltid varit överst på g, så så fort jag ska skicka sms till henne, och inte går via senast skickade, som jag i och för sig oftast gör, går jag bara racersnabbt in i kontaktboken, klickar g och sedan på sänd. Sedan inser jag mitt misstag. Men det här var första gången sedan jag lade in dig, eller så hann jag reagera snabbare sist. Eller så har du suttit och läst jättehemliga sms utan att säga något. Fan.