Thursday, November 27, 2008

Artistnamn?

Man kanske borde ha ett artistnamn, men jag vet inte om jag har så många bra förslag. Blondinbella har ju sitt och Prince, formally known as a symbol, har sitt. Gabriella Larsson tror jag inte skulle fungera som ett svängigt namn någon gång när jag blir känd. Om jag skulle bli känd för min blogg (ja man kan väl drömma okej?) så skulle jag då få lov att bli kallad FÖMG? Nej, det låter ju som en mögelsjukdom.

Det finns ju kändisar som är riktigt duktiga att hitta på vad de ska kallas. Ta Sean Combs till exempel. Först hette han Puff Daddy och sen så sköt han någon och då ändrade han sitt namn till P. Diddy. Jättepraktiskt. "Nej det var inte jag, P. Diddy, som sköt vilt omkring mig och J-LO:s rumpa, det var Puff Daddy".

Det enda pseudonymet jag haft var när jag var 14 år och mitt lunarnamn var Wolfgabbis14.Så jag utlyser härmed en tävling. Ge mig förslag så får människor rösta i en enkät här på sidan om. Detta är ett påträngande behov people.
Egna förslag som jag kan komma på just nu är: G-punkten, Den hysteriska faran och gusgabrla (som är mitt användarnamn på studentkontot, tog jättelång tid för mig att fatta att gus stod för göteborgs universitet -student och inte var något form av slang). Förslagen tas emot tills imorgon kväll klockan 20.00.

Föresten, om Dr Bombay skulle göra en comeback skulle han då behöva döpa om sig till Dr. Mumbai?

3 comments:

DonMalin said...

Men hallå. G-force, formally known as Little Bladder. Det är du!

Anonymous said...

Ja. Alltså den här connection vi har är ju helt fantastisk! Därför vet jag att du egentligen vill heta Fröken UR. Alltså inte för att härma den existerande damen (som jag dessutom måste hoppa in för ibland), utan för att UR även kan stå för Utbildningsradion. Men framförallt är det för att du är en fröken (som i lilla söta fröken fräken..inte skolfröken) och är lika bra som Ultraljud och Radar tillsammans. UR!

Anonymous said...

Gabbis är bra, det du behöver är en epitet som följer som på alla sätt och vis förstärker du:et. Det mest passade jag kommer på när jag skjuter från höften är: the epic dragon slayer of doom...

Alltså i sin helhet. Gabbis the epic dragon slayer of doom...