Sunday, November 16, 2008

Djuriska skämt

Anna och jag har spenderade lördagen med att titta på djur - uppstoppade och levande. De säger inte så mycket, så därför får man dra lite skämt för att göra saken lite roligare.

Malmska valen (den enda som finns uppstoppad i hela världen) uppenbarar sig på Naturhistoriska museet.
Jag: Ojdå den är större än USA:s presidentval.
Anna upptäcker att den sitter ihop med spikar och vi filosoferar lite varför.
Jag: Den kanske var en punkarval.

Vi hittar en uppstoppad ål.
Jag: Den här arten finns nog vid Åland.



Det var på det hela taget en väldigt trevlig hälg.




Äh vi gjorde andra saker också förutom att titta på djur, här kommer en kort bildsammanfattning för alla som orkar (märk väl hur mitt säkraste modetips för vintern 2008-9 är babuschkahalsduken över huvudet):

1 comment:

Cajsa said...

vilken blogginspiration du verkar ha fått av anna, du borde ha besök lite oftare.