Thursday, November 13, 2008

Konsten att tjäna pengar

Såhär i finanskristider är det viktigt att tänka på sin ekonomi. Därför tänkte jag på om det fanns några bra sätt att dryga ut studentkassan lite grann. Det här är vad jag kom på:
  1. Fånga en terrorist. Jag tänker mig att jag är någon form av nutida vildavästern-bountyhounter med galet hår som tar ett stadigt tag om Usamas nacke och för honom till Obama. Nu kanske det är lite svårt att hitta honom, jag har liksom en känsla av att han inte går i min klass eller är någon av mina friskisledare. Därför gick jag in på FBI:s most wanted lista för att leta upp någon mindre svårhittad men där står det med stora bokstäver att ALLA ÄR FARLIGA OCH BEVÄPNADE. En tuggade till och med tobak och gick med en stolt hållning. Oh hu! Så om du inte känner en obeväpnad, snäll och lite svag brottsling, så måste jag nog lämna den där idéen därhän, även om jag övat i mitt hunt-face.
  2. Knyta snören. Indianerna brukade kommunicera genom att knyta små knutar på trådar och sen hänga upp dem på väl valda platser. Det finns inte så många kvar och är därför såklart oerhört värdefulla. Lätt fixat tänkte jag. Tills jag kom på att jag 1) måste lära mig indiansk knutspråk 2) hitta 500 gammalt snöre. Det första är inte så svårt. Jag kan ju bara knyta på måfå och så får väl experterna bevis på att dyslexi fanns redan på indianernas tid. Däremot hade inte Britts garner någon tråd från 1400-talet. Så där gick det i stöpet.
  3. Sälja saker på Ebay. Jag tänker rostmackor med jesusmotiv, jag tänker tånaglar, jag tänker inte som Francis 17 år som sålde sin oskuld för 10 miljoner. Eller killen som sålde sin mormor med tillbehör för 10 000 dollar. Nja. Kanske inte min grej direkt och när jag tänker närmare på saken så har jag inte så mycket att sälja förutom min själ. Och det har redan en kille testat och han fick bara 11 pund. Känns inte som att jag vill slava i all evighet under någon för pengar som räcker till en leverpastejsmacka och tre bugg.
Nej jag får väl helt enkelt acceptera mitt öde och tjäna pengar som alla andra Svenssonknegare. Och då menar jag självklart att måla picassotavlor.

1 comment:

Cajsa said...

men snart startar vi ju våra sms-tjänster. då blir vi sjukt rika