Thursday, February 19, 2009

Namnsdag

Idag är det den stora Gabriella-dagen och det firar jag genom att min kära kombo Madde överraskade mig med en kvällskanelbulle. (Se här hur jag posar med den, som är brukligt när man fått bakverk).

Gabriella betyder Guds kämpe och andra former av namnet är Gabriela, Gabrielle och Gavriila (GAVRIILA? SOM I GODZILLA?).
Idag finns 10429 svenska kvinnor som bär detta underbara namn.

Jag trivs väldans bra med Gabriella, det enda som var lite jobbigt för mig när jag var liten var att det inte fanns någon fantastisk disneykaraktär som hette samma lika som mig. Eller nej det är en lögn, en av de elaka styvsystrarna i Askungen hette Gabriella, men det var inte direkt något man skröt om bland Jasmine och Pocahontas (det finns faktiskt tre stackars människor som heter det i Sverige idag, så det så).

Den andra kända Gabriella är en av tjejerna i Cheeky Girls och ja ja jag vet att eurotrashgrejer är hett och så vidare men det är inte direkt något att skryta om heller.

Så jag ser nu att det är mitt ansvar att föra fram Gabriellorna in i kändisvärlden.
Hur undrar ni då? Ja, man ska inte anstränga sig i onödan. Mina kanelbullebilder är inte att leka med. Jag tänker mig någon form av pågenkontrakt kanske?
Då blir man väl känd? Eller?

1 comment:

Anonymous said...

hahaha, vad mäkta stolt jag är över att mina föräldrar var förutseende nog att ge mig namne Jasmin! =) en ball grej är dock att när jag var liten och såg alla Disney-filmer slaviskt ville jag (läs och häpna) - heta Natalie!!!