Thursday, February 19, 2009

Tentaplugg

Inte nog med att jag suttit dag ut och dag in alla dagar den här veckan och pluggat inför den här förfärliga tentan, den gillar att hemsöka mig på nätterna också.

I natt hade jag en dröm där jag var Buffy The Vampire Slayer och jag skuttade runt och räddade människor från hemskheter. Allt var frid och fröjd tills jag möte en ond familj. Den onda familjen hade inte svärd eller huggtänder utan deras hemliga vapen var att kasta ut statsvetenskapliga begrepp efter mig!
Vad är uppenbarhetsrekvisitet? Hur fungerar medbeslutandeproceduren? För och nackdelar med deliberativ demokrati?

I drömmen sträckte jag då upp min händer i panik och sprang skrikandes iväg tills jag hittade en ruschkana jag kunde åka ner för.

Egentligen hatar jag att skriva om drömmar för att det kanske är det mest ointressanta man kan diskutera - men jag ville bara förklara, att om ni imorgon är i Göteborg och runt 22.00-tiden (ja tentan slutar då!) ser en hysterisk kvinna komma skrikandes i jakten på en snabb utväg, ja då behöver ni inte ringa polisen, utan bara hänvisa henne till närmaste lekpark.

1 comment:

Cajsa said...

Kan du ta bort bilden på Fredrik i sidospalten nu? Jag tycker inte om att få kväljningar varje gång jag går in på bloggen.