Tuesday, September 22, 2009

Dagbok på internet

Mitt lunarstormkonto är fyllt med ångestfyllda blogginlägg från att jag var 16 år. Det enda positiva i denna pinsamhetskavalkad är att jag var en emo-unge som ville böja varenda ord till obegripligheter.
Vi tar ett exempel:

märkt för livet. märkt för en sekund. en liten gräns mellan att finnas till och att gå över. det är vad valborg handlade om.

Va? Vad handlade valborg om? Vad gjorde jag? Ingen aning.

Men jag vet med mig att Lunarstorm inte är värst. Jag var medlem på någon annan sådan där liten sajt för alternativa ungdomar som hette typ kylskåp eller stol, ja eller någon annan valfri IKEA-möbel. Där skrev jag långa dikter som missförstådd ungdom med. många. punkter. i. varje. mening.

Nej, det borde vara förbjudet att bevara saker som man skrivit när man var mellan 15-18 år, där finns inget att hämta förutom punkter och "svåra diktningar". Tacka vet jag min dagbok med häst på framsidan som jag bevarat minnen från jag var 7. Där kunde man leverera info som ingen annan:

Idag titade jag på rädningspatrulen. Becka var elak, men sen blev vi väner ijen. Jag har en kat. Nu är jag tröt.

2 comments:

Cajsa said...

Älskar bilden. Vilka är dom där småbarnen? För övrigt är Gabriellas dagbok från åldrarna 11-13 roligast.

Malin said...

Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när du la upp historien om Sten Leraläraren och Stad under Stad! REPRIS, tack!