Friday, September 18, 2009

Morgontankar

Det är för tidigt på morgonen. De två rösterna i mitt huvud bråkar om Norge och min kropp fryser ända in i märgen. Om en timme så börjar min föreläsning (höll på att skriva födelsedag) och nu är klassrummet så litet att jag inte ens kan sitta osedd längst bak och sova. Vad finns det då för mening med att ens ha en föreläsning?

Jag blir alltid så orolig för mig själv. Varför fungerar min kropp fortfarande som en tonårings när det kommer till sömn? Varför är jag inte en en sådan där hård vuxen som sover 4 timmar och sen går ut och springer?

Och hur ska jag klara mig i framtiden? Gå upp jättetidigt och klä på barn för att sedan åka till jobbet innan sju!

Nej det kommer inte att gå, det är för tidigt. Jag får helt enkelt flytta till en annan tidszon så att jag orkar gå upp.

No comments: