Friday, September 18, 2009

Det här med Karma

Det känns lite som att Karma varit ute efter mig på senaste tiden. Bevis för detta påstående:
1. Jag cyklade fel i en och en halv timme i onsdags.
2. Igår skulle jag tvätta. I min tvättstuga så stängs maskinerna av när ens tvättid är slut vilket resulterade i att jag hade en full maskin som var dyblöt eftersom den stannat på programpunkten eftersköljning. Som den goda husfrun jag är skulle jag därför hänga upp tvätten på tvättstället i mitt badrum vilket resulterade i att jag fick tvättstället i pannan = stor smärta.
3. Jag började klockan åtta imorse.

Många är de sätt jag har försökt bekämpa Karma på, men jag har lärt mig att det varken går att förneka eller muta Karma utan att det bara är att komma på dess goda sida. Så idag när jag satt på bussen hem steg det på en herre i 70-års åldern. Bussen var överfull och jag knackade honom därför vänligt på axeln och frågade om han ville ha min sittplats.
-NEJ DU! JAG STÅR!
Inte nog med detta hotfulla militärskrik, jag fick även ett ont öga kastat efter mig och bussen vände sig om för att titta på mig, detta pucko som hade åldersdiskriminerat en människa. Folket bakom mig började prata om dagens fördomsfulla ungdomar och kvinnan mittemot började kasta förbannelser över mig på ett främmande språk.

Så vi får väl lägga till skenhelig godhet till listan "hur man inte överlistar karma" för att Karma visste gott och väl att lata jag ville sitta ner de där sista 2 hållplatserna. Jag menar, jag gick ju på bussen först, gubbjävel.

No comments: