Saturday, February 7, 2009

Schlagerkommentatorerna

Eftersom jag inte har någon TV har jag ockuperat min syster och Linnéas hem. De är inte lika aktiva smygschlagerälskare som jag är utan här har vi deras sammanfattning av första delfinalen.

Jonathan:
Orup ringde och ville ha tillbaka sin låt.

Emilia:
Youre the world around
You´re the moon above

Varför kan de inte rimma? This a glass, this is water. Den texten skulle vara bättre.

Youre the reason my love has a name
Vad är det för namn? Per?

Alcazar:
Tänk att de tillåter att folk med HIV får vara med i TV.
Han får ju inte ens åka till USA!
- Ja då är det tur att USA inte ligger i Europa?

Caroline Af Ugglas:
Jo snälla snälla åk ut och kom inte tillbaks igen. Varför förföljer du mig?
Nej snälla snälla kom tillbaka.
Snälla snälla ge henne en röst!

Sammanfattningsvis så summerar de dagens tävling såhär:
Sveriges skattebetalare ringde och sa att de ville ha tillbaka skattepengarna.
samt: Melodifestivalen 2008 ringde och ville ha tillbaka Björn och Kristian.

Helt enkelt var det många som ringde, dock ingen till melodifestivalen för att rösta på Marie Sernholt som ändå lyckades sjunga alla ord rätt.

No comments: