Sunday, February 8, 2009

Plugghäst? Jag?

Även fast jag bor i en storstad så är det inte ett lavinutbud av söndagsaktiviteter att tillgå. Man kan såhär i februari, någon vecka innan tentan skala ner det till två saker.
Biblioteket - detta tysta tysta rum där jag får för mig att jag har tourettes. Eller
Internet - där man kan göra alla möjliga former av spännande tester.

Idag har jag fått veta att jag är idealist, att min man inte längre är Zlatan utan Martin Stenmark (det måste vara för att det är schlagertider) och att jag enligt expressens test: Vilken pluggtyp är du? - är en plugghäst!

Detta baserade de på att jag hade penna med mig till tentan, köpte böckerna till kursen och var i tid till lektionerna.
Så jag menar öh, det kan väl inte vara sant? Jag gillar väl inte att lära mig saker? Det där testet är ju helt och hållet inte förankrat i verkligheten. Jag är hipp, jag är cool, jag hänger med! För att de skulle väl istället fråga mig om jag skrev något på tentan (öhm jo det gjorde jag ju), läste böckerna (hm ja det gjorde jag ju också. Fan) och var vaken på lektionerna?(Ibland är jag det i alla fall).
Och framför allt, valde biblioteket istället för att göra test på internet? Eller?

Äh jag vet inte vem jag försöker lura, jag är en sådan jädra plugghäst. Jag hade med mig 15 pennor, femtio stift och 9 suddigum till förra salstentan - ifall det skulle ta slut. Och ingen - ingen - ser sådär glad ut när man skriver uppsats om man inte i smyg älskar att plugga.

Toppen att man blir mobbad av Internet, nästa söndag blir det biblioteket, mitt egna stall med plugghästar.

No comments: