Monday, February 23, 2009

Hej hej Monika

De två kommande veckorna kommer jag inte att vara Gabriella, 22, student när jag är i skolan utan jag kommer att förflytta min själ till Monika, 45, dagisfröken från Borås.

Vi ska nämligen ha rollspelskonvent. Självklart har jag målat upp Monika i mitt huvud. Hon är en småtjock kärvänlig, ensamstående tvåbarnsmamma. Hon har två söner som är i övre tonåren och som inte uppskattar sin moder så mycket som de borde. Hon har något släng av reumatism och gillar Stefan och Christer-shower. Hon har precis varit ute på en Rigakryssning där hon fick kontakt med Lennart från Karlstad. Nu chattar de regelbundet via msn. Monika är kanske lite kär.

Nu kanske det låter sjukt oseriöst att ha rollspel i skolan. Men det tycker inte jag, jag menar utbildningen är ju till för ens framtid. Och alla vet ju att det är sådär jag kommer att vara i slutändan.

No comments: