Thursday, February 12, 2009

Aha-moment

Som fattig student är man alltid ute efter nya sätt att tjäna pengar på, de bästa idéerna kommer till en när man precis är på väg att somna:

Lilla rösten: AHA!
Jag: Oh yes oh yes! Säg nu hur jag ska bli rik, lilla rösten i hjärnan.
Lilla rösten: Du ska bli uppfinnare! Man har diskmedel i vattenkranen och så slipper man diska! Man kan bara skölja.
Jag: Jättebra idé! MUU-NEY!
Lilla rösten: Jag vet! (Malligt)
Jag: Men vänta lite nu. Hur ska man då kunna dricka vattnet ur kranen?
Lilla rösten: Öh, jo det kan man ordna med en... knapp!
Jag: En knapp?
Lilla rösten: Ja?
Jag: Nej. Förresten låter inte det här lite som en sämre version av en diskmaskin?
Lilla rösten: Öh... nja... du jag måste springa... jag är sen till ett... möte! Ja ett möte! Mycket viktigt möte! Vi ses!
Jag: Hur kan du vara sen till ett möte, du är en liten röst i min hjärna?

AHA-moments var uppenbarligen inte min cash-cow. Men jag är inte ledsen för det, jag har fortfarande andra inkomstidéer. Jag måste bara lista ut hur man bygger en tidsmaskin först och sen ska jag uppfinna allt före alla andra! AHA på dig du!

Så här kommer det att vara när jag får ett riktigt AHA-moment:

No comments: