Monday, February 9, 2009

När jag var liten...

Igår var som sagt stora Internettestdagen och jag fick veta tack vare www.vuxenpoäng.com att jag egentligen borde vara 25.8 år!

Och jag känner att om jag då redan har en mental ålder av överdriven klass så borde jag ju kunna få säga saker som: "ska du inte ha en kaka till?" och "jag förstår mig inte på dagens mode".
Men framför allt borde jag ju få börja slänga mig med tråkiga anekdoter om hur det var när jag var ung. Så nu små barn ska jag berätta, att när jag var liten så...

  • Fanns inte plattången. Man fick lov att gå upp klockan 05.00 på morgonen för att föna håret och hysteriskt dra med en borste tills det låg ungefär som man ville. Det är därför mitt hår idag är så tunt att man bara behöver stänga en dörr för att der skall torka.
  • Hade jag en sådan stor mobil att jag fick lov att ha en väska till den. Den hade inga spexiga funktioner såsom anteckningar eller alarm vilket gjorde att man fick ställa två väckarklockor om man skulle snooza.
  • Fanns inga digitalkameror så att man kunde inte redigera, radera eller ställa in kameran utan man fick bara hoppas på det bästa. Det är därför alla kort från slutet av 1900-talet ser ut såhär:

Uppenbarligen var det även någon form av unisexhårmode på den tiden också så att pojkar skulle ha långt och kvinnor kort hår men det är en heeelt annan historia.

No comments: