Thursday, February 5, 2009

Ska vi slåss?

Ja jag har rippat det här direkt från Picknickkorg (förlåt Samuel) men jag som dvärglik kvinna måste vara upplyst om alla ting i min tillvaro som kan döda mig.

How Many 90 Year Olds Could You Take in a Fight?

Så för att klara mig till en ålder av i alla fall 23 år har jag nu vidtagit vissa åtgärder:
1). Inte ta jobb på Evert Taube-landet på Liseberg.
2). Undvika bingolottostudion som finns här i Göteborg.
3). Aldrig promenera genom slottskogen före klockan 12.00 (De har uppenbarligen ett eget habitat bredvid pingvinerna - och efter klockan 12.00 så har de sovstund).

Och som extra säkerhetsåtgärd ska jag aldrig närma mig en butik/café som säljer gamlingarnas favoritföda: finska pinnar.

Finska pinnar: de äldres motsvarighet till anabola.

1 comment:

Picknickkorg said...

15 gamlingar är väl ändå hedervärt. Akta dig för de med rullatorer där finns en oanad styrka