Thursday, January 8, 2009

Förfall


Mitt nyårslöfte var att jag skulle börja styra upp mig själv. Det är ett diffust och intetsägande löfte som kan tolkas lite efter vilja och ork. Fungerar mycket bättre än att lova sig själv att äta nyttigare för att sedan beställa 16 cheeseburgare på nyårsdagen. Tanken som helhet är väl att jag ska ta mer ansvar, vara mer organiserad och fokuserad.

Det här med att styra upp mitt liv har gått ganska bra i år, antagligen för att jag mest suttit inspärrad på ett bibliotek och tentapluggat. Men såklart idag föll allt samman.

Jag fick mitt antagningsbesked från VHS och upptäckte till min förfäran att min antagning till statsvetenskap hade blivit struken, även fast jag hade tackat ja. Antagligen har det gått fel någonstans i den teknologiska världen men inte hade jag tänkt på det.

I desperation så började jag leta efter öppettider på statsvetenskapliga fakultetens hemsida så att jag skulle kunna gå förbi dem imorgon och reda ut det här. Dock fanns ingen information om besökstider utan hittade en länk som hette "Om något oförutsätt händer". Oh precis vad jag behöver tänkte jag.





















Aha. det var på www.gu.se man skulle leta för att hitta numret till 112. Där ser man. Svårt att komma ihåg sådär i huvudet. Undrar om räddningstjänsten i Strömstad kan fixa min utbildning den här våren?
Jag var i alla fall uppstyrd 8 dagar av 365, det måste väl räknas lite i alla fall?

1 comment:

Cajsa said...

Men sno min bild bara!