Monday, January 19, 2009

Livet innan 1956

Inom en snar framtid kommer förhoppningvis jag och Madde bli utan teve. Och ja, jag använder ordet förhoppningsvis. Livet utan lättillgänglig underhållning är inte att förkasta.
För att förstärka min ståndpunkt i detta presenterar jag nu märkliga lagar som folk med all sannorlikhet stiftade för att förhindra lustigheter som gjordes innan Arne Weise trädde in i rutan:
LISTAN PÅ VAD MÄNNISKOR GJORDE INNAN TV:N OCH LAGARNA SATTE STOPP FÖR DET (ELLER BERÄTTELSEN OM DEN GLADA LAXEN KURT).

1. I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.
(Vaafan, kom igen nu Kjelle. Din regnbåge är ju inte ens salongsberusad. Kolla på min lax Kurt, den har redan blivit utkastad ur baren!)

2. I Alabama får man inte ha ögonbindel när man kör bil.
(Några sekunder efter att laxen Kurt vinglat ut från baren kom en förare med ögonbindel förbi på vägen utanför och bragde Kurt om livet. Man skulle allt haft den här lagen i Ohio också).

3. I Milano måste man alltid le, förutom vid begravningar och på sjukhus.
(Så det mest tragiska i hela den här historien var att även de som lärt känna Kurt via internet, men som bodde i Milano, fick låtsas som om inget hade hänt).


















Kurt på besök i Milano efter sin bortgång. RIP.

Så har jag övertygat er om att livet i alla fall är lite mer oväntat utan teve?

No comments: