Tuesday, January 13, 2009

Vad ska man göra våren 2009? Dag 2

Idag var även den en dag full av utebliven information, så att jag spanar vidare på alternativa karriärsval, dagens förslag är:

Levande staty
Varför:Enda anledningen skulle vara för att se hur mina föräldrar reagerar när jag berättar för dem att som jag helst av allt vill göra i hela världen är att stå still på en gata medan människor tittade på mig. Kommer de att förvisa mig, kommer de inte att se mina uppträdanden, kommer de att älska idéen och gråtandes berätta för mig att de också alltid varit deras stora dröm och sen så köper vi en husvagn och åker land och riket runt för att hörsamma vårt kall, som stillastående.
Karriärsmöjligheter: Det finns många människor som stått stilla genom tiderna. Typ alla. Efter ett tag kan man säkert avancera till att få jobb som fågelskrämmor eller varför inte som stand-in-lik på begravningar.
Erfarenhet:
Svårt att se vem som är vem, eller hur?

No comments: