Monday, January 5, 2009

Biblioteksleken

Okej, anledningen till dålig blogguppdatering är att jag just nu är inne i sådan där spännande tid som studenter kallar för "tenta-p". That is right, vi är så stressade att vi inte ens har tid att säga tentaperiod.

Ända sedan jag kom hem till Göteborg har jag bekantat mig bättre med biblioteket. Väldigt stimulerande att se att inte bara jag plågas, utan att andra människor också våndas över konstiga frågor. Men ibland tappar man koncentrationen när det gäller ekonomisk historia och leker då min nya lek "biblioteksleken".

Spelreglerna är enkla. Man måste välja en människa som finns i stora läsesalen som man ska gifta sig med. Igår satt jag längst bak och därför såg jag mest bara ryggar. Jag ville ju inte chansa (man ska ju ändå tillbringa resten av livet med människan, sådana är reglerna) och jag valde därför killen med de fina ögon men med den oproportioneliga näsan som satt bredvid mig.
Jag menar, man ska inte vara så kräsen, jag är iofs jävligt snygg under mina tentaperioder:

No comments: